Dones trencant barreres. Transformant les ciutats mediterrànies

Exposició fotogràfica

Data: 3 de novembre de 2018

On

Biblioteca Francesca Bonnemaison, Carrer de Sant Pere Més, Barcelona, Espanya

[del 22 d’octubre al 3 de novembre]

L’IEMed participa a la Biennal de Pensament ‘Ciutat Oberta’ de Barcelona amb l’exposició “Dones trencant barreres. Transformant les ciutats mediterrànies” que recull les deu imatges i històries seleccionades com a finalistes del concurs fotogràfic llençat el passat mes de novembre per la Fundació de Dones Euro-Mediterrànies (FFEM), amb seua a l’IEMed, amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.

Amb el títol “Dones excepcionals: trencant estereotips de gènere a la regió euromediterrània”, la convocatòria pretenia posar en valor i destacar aquelles dones inspiradores que lluiten cada dia per trencar estereotips de gènere i promoure valors d’igualtat a les seves ciutats i comunitats. És per això, que les dones protagonistes d’aquests retrats s’arrisquen a anar en contra de les normes establertes, sacsegen l’ordre imposat, i així representen un paper primordial i transcendental per construir les ciutats del futur (i amb futur): més igualitàries, feministes i democràtiques.