La lluita contra l’espoli al Sàhara Occidental. Defensant la sobirania dels recursos naturals front l’ocupació

Passi documental i debat

Data: 8 de novembre de 2018 a les 5:30 pm

On

Espai Jove La Fontana, Carrer Gran de Gràcia, Barcelona, Espanya

L’acte començarà amb la projecció del documental “Fusiles o pintadasde Jordi Oriola i seguirà amb un debat al voltant de l’espoli dels recursos naturals al Sàhara. Al debat hi participaran reconegudes lluitadores sahrauís com Hassanna Aalia, activista membre de Gdeim Izik; Jadiyetuh el Mohtar, activista de la Unión Nacional de Mujeres Saharauis i Mina Baali, activista a l’Aaiun, als territoris ocupats del Sàhara.

L’espoli dels recursos naturals al Sàhara Occidental és un dels temes més candents del conflicte sahrauí en aquests moments. Com moltes sabreu la legalitat internacional prohibeix que es puguin comercialitzar els productes de qualsevol territori sense el consentiment explícit del seu poble. I actualment el Marroc, amb la complicitat de la Unió Europea i molts d’altres països del món ho està fent, perpetuant d’aquesta manera l’ocupació del Sàhara Occidental, l’empobriment de la població sahrauí i totes les violacions als Drets Humans que executa contra ella.

En aquest sentit, el paper de l’estat espanyol i la Unió Europea ens fa còmplices d’aquesta situació. Conèixer quins són els efectes de l’espoli dels recursos naturals sobre la població que viu als Territoris Ocupats i als campaments de refugiats, saber en quin marc polític i legal la Unió Europea està promovent aquesta situació i compartir la experiència de lluita de les companyes sahrauís pot enriquir moltíssim les campanyes i accions de solidaritat que des dels nostres col·lectius estem impulsant.