Xerrada-debat Sàhara la visió de les seves dones

Data: 31 de març de 2014

On

Carrer del Regomir, 3, 08002 Barcelona, España

Les dones sahrauís han tingut i tenen un paper fonamental en l’estructura social i política de la RASD i han assolit un estatus singular i molt més progressista que a la majoria de societats àrabs i musulmanes. Les dones sahrauís són combatives. Històricament han format part de l’exèrcit i en l’organització dels campaments de refugiats, però també als territoris ocupats lluitant amb les úniques armes de la paraula i la raó. Armes que reclamen justícia, respecte als drets humans i el dret a l’autodeterminació del poble sahrauí. Les dones no s’acovardeixen davant l’amenaça de presó, tortura, violació o repressió. Recordem Aminetu Haidar, Sultana Khaya, Ghalia Djimi, Dagja Lachgar, entre moltes d’altres, símbols de la dignitat i de la resistència.

En aquesta jornada les dones saharauís Jadiyetu El Mohtar, Idagja Lachgar i Fatma Mehdi Hassan ens oferiran una radiografia de la situació actual al Sàhara Occidental, des de cadascuna de les realitats derivades de l’ocupació marroquí: diàspora, territoris ocupats i camps de refugiats. Ens aportaran també la seva visió sobre la situació dels drets de les dones en la família i la societat, i del paper actual de les dones en la lluita d’alliberament del poble sahrauí i en la resolució del conflicte.

Jadiyetu El Mohtar, és la representant a Espanya de la Unió Nacional de Dones Saharauís.

Idagja Lachgar, és activista en defensa dels drets humans als territoris ocupats del Sàhara Occidental.

Fatma Mehdi Hassan, és la Presidenta de la Unió Nacional de Dones Saharauís.