Violència sexual com a arma de guerra

Taula rodona

Data: 19 de desembre de 2018 a les 6:30 pm

On

LA BONNE, Carrer de Sant Pere Més Baix, Barcelona, Espanya

Violacions sistemàtiques, mutilació genital, esclavatge sexual, robatori de nadons… De la guerra coneixem bé els tirs, les bombes i les batalles entre homes que se’ns presenten com a èpiques. Però, de les violències específiques contra les dones, no en sabem tant.

Doblement invisibilitzades, les dones pateixen dues vegades la guerra: com a víctima de l’altre bàndol, i com a víctimes de qui escriu la història. Amb l’acte “Violència sexual com arma de guerra”, el Grup de Treball de Cooperació amb Bòsnia i Herzegovina del CJB vol fer visibles diferents experiències de les violències masclista que es donen a tots els conflictes.

Bòsnia, Congo, Colòmbia, Kenya… i també la Guerra Civil espanyola, són només alguns dels escenaris que podríem haver escollit. El dimecres 19 de desembre, a les 18:30h a la Biblioteca Francesca Bonnemaison, podrem escoltar les històries invisibles de dones que han viscut el conflicte en la seva pell i donar una mica de llum a aquest buit en els llibres i els telenotícies.

La taula rodona, seguida d’un torn de preguntes, comptarà amb la col·laboració de l’Escola de Cultura de Pau i la Lliga pels Drets dels Pobles.