Pages Navigation Menu

Promoure la solidaritat entre els pobles i el seu benestar

Debat: “Crisi migratòria sobre Europa. La resposta des dels moviments socials”

FacebookTwitterEmailCompartir

El debat Crisi migratòria sobre Europa. La resposta des dels moviments socials pretén reflexionar sobre els desplaçaments forçats i voluntaris de població, englobant tant als refugiats com als migrants i als desplaçats. Un tema que està d'actualitat a causa de la crisi migratòria i política en la qual es troba immersa Europa i que ha convertit al Mediterrani en una autèntica fossa comuna: la frontera més letal del món.

Tot i que la prioritat hauria de ser la gestió dels desplaçaments (salvar vides al mar i procurar les millors condicions possibles d’acollida), no podem obviar que la resolució d’aquesta crisi migratòria passa, també, per abordar globalment els fluxos migratoris: des de les causes dels desplaçaments fins a les polítiques d’integració i acollida.

La Fundació Solidària Flama ha convidat a representants d'Aturem la GuerraEspacio del InmigranteTanquem els CIEsStop Mare Mortum i de la Campanya "Papers sense Contracte” perquè ens apropin la seva visió sobre les polítiques europees d’immigració. Què es pot fer en relació a les causes dels desplaçaments? Com s’han de gestionar els fluxos migratoris? Com s’ha d’acollir a les persones refugiades i immigrades? Què es pot fer per facilitar l’establiment als països d’acollida?

El debat serà presentat i conduït per Sergi Picazo, periodista del digital El Crític.

Vídeo del debat