Pages Navigation Menu

Promoure la solidaritat entre els pobles i el seu benestar

Passi documental Gurba, la condena?

Dimarts 21 - 21.00 h Plaça de Santa Madrona (Barcelona)

Gurba, La Condemna, aborda el conflicte polític al Sàhara Occidental i aprofundeix en l'exili del Poble Sahrauí -un dels més llargs del segle XX- i en les seves greus conseqüències, tot això des de la perspectiva d'aquells que el pateixen. Els protagonistes de "Gurba, La Condemna" són sahrauís que viuen en camps de refugiats, des que van ser expulsats de la seva terra pel Marroc, i que lluiten dia a dia per recuperar els seus drets.

Rodat principalment en els campaments de refugiats de Tindouf (Algèria), on -en paraules de Miquel Àngel Tobías- "es troben confinats més de 120 mil sahrauís", el documental mostra el sofriment del "únic camp de refugiats al món ubicat en un desert", així com les greus conseqüències de l'exili: depressió, desnutrició, anèmia, etc.

Organitza: Ateneu Rebel
Col·laboren: Fundació Solidària Flama, Federació ACAPS