Pages Navigation Menu

Promoure la solidaritat entre els pobles i el seu benestar

Xerrada-debat Primavera àrab, any 2014

FacebookTwitterEmailCompartir

Les revoltes àrabs iniciades l'any 2010 van suposar un impuls transformador i revolucionari sense precedents als països del Nord d'Àfrica i de l'Orient Mitjà. Una àrea molt propera i alhora molt desconeguda que va sorprendre al món per la intensitat, la transcendència i l'extensió d'aquests esdeveniments.

La Fundació Solidària Flama hem convidat a Santiago Alba Rico i a Nazanín Armanian perquè ens facin una radiografia de la situació actual, un balanç des de l'any 2010 fins avui, incidint en els canvis i transformacions que s'han produït i una valoració de la rellevància i la transcendència de les revoltes. Finalment, pretenem que ens avancin quines perspectives de canvi preveuen en relació a les demandes de llibertats democràtiques i de transformacions polítiques, econòmiques i socials.

Dins d'aquest marc global, volem també conèixer quina és la situació actual de les dones, quin ha estat el seu paper en les revoltes i com l'anomenada primavera àrab ha incidit en la defensa dels seus drets i en la seva lluita per assolir la igualtat.

Santiago Alba Rico és escriptor, filòsof i conocedor de la realitat dels països del Nord d'Àfrica i de l'Orient Mitjà.

Nazanín Armanian és escriptora, periodista, politòloga i conocedora de la realitat dels països del Nord d'Àfrica i de l'Orient Mitjà.

Vídeo de la xerrada-debat