Promoure la solidaritat entre els pobles i el seu benestar

Xerrada-debat Islamofòbia, l’antisemitisme del segle XXI?

FacebookTwitterEmailCompartir

Deia el filòsof holandès d'origen judeocastellà, Baruch Spinoza, que "si no vols repetir el passat, estudia'l". Des de la Fundació Solidària Flama considerem que pensar el present a través de la perspectiva històrica, ens pot ajudar a una millor comprensió dels problemes de l'actualitat. També veiem que analitzar de manera comparada la islamofòbia i l'antisemitisme pot servir com a vacuna, davant la possibilitat que es tornin a repetir certs episodis de tràgiques conseqüències per a la humanitat.

Hem convidat a la Dra. Dolors Bramon, professora de la UB, arabista i islamòloga, per a reflexionar sobre l'actual context de islamofòbia i a Brian Anglo, de l'Associació Catalana de Jueus i Palestins-JUNTS, per apropar-nos a la realitat històrica de l'antisemitisme i parlar-nos dels possibles riscos que es torni a reproduir.

Comptaren també amb la participació de representants del moviment Unitat Contra el Fascisme i el Racisme, el Centre d'Informació a Treballadors i Treballadores Estrangers de Comissions Obreres, la Comunitat Islàmica de Badalona Al-Riduan i la Fundació Ateneu Sant Roc, per debatre amb els ponents i amb el públic assistent sobre si la islamofòbia és el nou antisemitisme i si els musulmans són els nous bocs expiatoris.

Dolors Bramon. És Dra. en Filo­logia Semí­tica (1984) i en Història Medieval (1998) per la Universitat de Barcelona, emèrita de l’Institut d’Estudis Catalans, de la Universitat de Barcelona i professora de l’Institut de Ciències Religioses de Barcelona (ISCREB).

Brian Anglo. És activista polític, sindical i social i actualent forma part de l'Associació Catalana de Jueus i Palestins-JUNTS, una associació pro drets humans preocupada per la guerra i el racisme, que vol denunciar qualsevol forma d’opressió i discriminació, independentment del seu origen o de la seva forma de manifestar-se.

Vídeo de la xerrada-debat