Conversa ‘Qui té por de l’islamisme?’. Presentació a Badalona del llibre ‘Islamisme(s)’

Documents

Dimarts 04 de gener de 2022 – 19.00 Ateneu Sant Roc (Badalona) C/ Càceres, 34-36 – Metro Sant Roc (L2)

A causa de la Covid-19, cal fer inscripció prèvia:

• Enviar un missatge de Whatsapp al telèfon 666 666 666.
  • Indicar nom i cognoms i nombre de persones.
  • Es prega avisar en cas de, finalment, no poder assistir.
  • Caldrà portar mascareta durant tot l’acte.
  • Es prendran totes les mesures necessàries per garantir que sigui un acte segur.

Amb motiu de la presentació del llibre Islamisme(s). Islam i política en un món global (publicat per la Fundació Solidària Flama a l’Editorial Base), Lurdes Vidal (Dir. ª de la publicació) i Joan Roura reflexionaran a l’Ateneu Sant Roc de Badalona sobre un fenomen complex, el vincle entre islam i política avui. Una conversa que ens permetrà conèixer de la mà d’aquests dos reconeguts experts: la situació actual, els clarobscurs i els dilemes d’un moviment polític, social i religiós d’abast global, l’islamisme, que ha marcat la història política de les darreres dècades i resulta clau per entendre el món convuls que ens ha tocat viure.

Conversa entre Lurdes Vidal i Joan Roura sobre islam i política avui

Lurdes Vidal Bertran (Dir. ª de la publicació) és licenciada en Traducció i Interpretació i directora de l’Àrea del Món Àrab i Mediterrani a l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), on també és cap de redacció de la revista afkar/ ideas, coordinadora científica del projecte CONNEKT (Context of Violent Extremism in the MENA and Balkan Societies) i de MAGIC (Muslim Women and Communities Against Gender Islamophobia in society). Ha codirigit durant tres anys l’Observatorio de la Islamofobia en los Medios i col·labora en diversos mitjans de comunicació. És professora de política àrab a la Universitat de Barcelona, la Blanquerna-Universitat Ramon Llull i l’IBEI. Els seus àmbits d’especialització són l’islam polític les dinàmiques sociopolítiques del món àrab i els fenòmens vinculats a l’extremisme violent.

Joan Roura és redactor de la secció d’Internacional dels serveis informatius de TV3, escriptor i un dels principals coneixedors de la realitat política del Pròxim Orient. Des de 1982 ha cobert com a enviat especial els principals conflictes de la regió: l’araboisraelià, la guerra de l’Iraq, la del Líban, la revolta egípcia de 2011 o la guerra a Síria entre altres.

Ho organitza: la Fundació Solidària Flama Hi col·laboren: Saltamartí Llibres i Stop Mare Mortum