[Document] Les persones refugiades LGTBI a Catalunya

CCAR [2020]

Catalunya, i en particular Barcelona és el destí de moltes persones LGTBI d’arreu del món. La ciutat té una imatge oberta i respectuosa amb la diversitat sexual i de gènere. Raó per la qual moltes persones decideixen venir a viure a Catalunya buscant un clima més respectuós que el dels seus països d’origen.Algunes d’aquestes persones fugen de persecucions i discriminacions severes. Arriben a casa nostra amb la esperança de poder viure en pau i no haver de patir per la seva seguretat. Aquestes persones són sol·licitants de protecció internacional, o almenys tenen el dret de demanar aquesta protecció legal, i formen part de la nostra societat un cop viuen a Catalunya. Aquí tindran una llar i una feina, i faran una vida en la qual probablement s’apropin a entitats i col·lectius LGTBI per buscar tenir el seu espai.I aquest fulletó té l’objectiu d’apropar la seva situació de manera molt genèrica a totes les persones que participen del moviment LGTBI, per poder facilitar la inclusió i el coneixement de l’asil per motius d’orientació sexual i identitat de gènere. Llegir