Dossier Feminisme(s)

Data: 27 novembre, 2017 - Més informació: http://www.elcritic.cat

Activitats

Com veureu, el títol de la revista és ‘FEMINISME(S)’, en plural. I és que la voluntat ha estat justament copsar les diferents visions i interseccions que travessen el feminisme, malgrat que assumim un cert biaix pel fet que la revista ha estat concebuda i executada, en la seva majoria, per dones que ens veiem representades pel discurs hegemònic, blanc i cisgènere. Teníem la convicció que calia ser com més inclusives millor, donant veu a dones de generacions, identitats i orígens diversos i recollint alguns dels principals temes que estan al centre del debat del moviment feminista. De fet, introduir aquest enfocament de manera transversal en tots els continguts que plantegem és una de les principals apostes d’aquest mitjà.

El fil conductor del dossier d’enguany és la vida d’una dona, dividida en quatre fases vitals: la infància i l’adolescència, la joventut, la maduresa i la vellesa. A cada etapa hi hem associat moltes de les discriminacions que patim en carn pròpia des que naixem, si bé, clarament, moltes de les desigualtats es perpetuen en diverses etapes. Parlem dels estereotips que inculquem als infants, a l’escola i també a través de les joguines, els vestits, els anuncis i les relacions familars. Denunciem la visió masculinitzada de la salut. Reivindiquem les dones de la riba sud de la Mediterrània i la lluita pels seus drets. Reflexionem sobre la maternitat i tot el que l’envolta. Recollim les aportacions que fan diferents dones sobre les interseccions del feminisme amb la racialitat, la religió, els transfeminismes, o la necessitat de vertebrar un feminisme descolonial. I també parlem de les cures, la feminització de la pobresa i dels darrers 40 anys de lluita feminista a casa nostra, entre altres qüestions.

En total, ‘FEMINISME(S)’ el conformen 144 pàgines amb un objectiu clar: contribuir, des del periodisme, a provocar i mantenir viu el debat feminista.