Drets de les dones al Líban

Projectes Flama

L’Associació Warde Boutros és una organització de dones, democràtica i libanesa, que té com a principal objectiu la lluita pels drets de la dona i la defensa del seu paper en la societat. Constituïda l’any 1963, no va aconseguir ser legalitzada pel Ministeri de l’Interior Libanès fins al 2009.

L’associació té presència a tot el territori libanès i compta amb més de 600 sòcies i més d’un miler de simpatitzants de diferents perfils socials i professionals: activistes, juristes, jutgesses, periodistes i mediadores socials, entre d’altres.

Projecte

El projecte Campanya Nacional de Defensa de les Dones davant la Violència en les Lleis i la Societat té com a principal objectiu promoure un seguit d’accions en l’àmbit nacional contra la violència masclista per: posar fi al règim de privilegis masclistes; exigir a l’Estat noves normatives d’acord amb els principis dels drets humans; reformar el codi penal per protegir les dones contra la violència de gènere; aplicar els convenis internacionals en els tribunals nacionals, sobretot la convenció CEDAW; ampliar les competències dels tribunals civils; ampliar el control del poder judicial civil sobre les sentències confessionals i sectàries; sensibilitzar la dona sobre els seus drets i dinamitzar la seva participació en la defensa d’aquests drets; unificar les accions de les dones, i constituir un lobby de pressió.

Entitat    Projecte

ambelliban@gmail.com