Drets de les dones al Líban

Projectes

L’Associació Warde Boutros és una organització de dones, democràtica i libanesa, que té com a principal objectiu la lluita pels drets de la dona i la defensa del seu paper en la societat. Constituïda l’any 1963, no ha aconseguit la seva legalització per part del Ministeri de l’Interior Libanès fins a l’any 2009.

L’associació té presència en tot el territori libanès i compta amb més de 600 sòcies i més d’un miler de simpatitzants de diferents especialitats: activistes, juristes, jutgesses, periodistes, mediadores socials, entre d’altres.

Projecte

El projecte Campanya Nacional de Defensa de les Dones davant la Violència en les Lleis i la Societat, presenta com a principal objectiu promoure una campanya en l’àmbit nacional contra la violència masclista per: Acabar amb el règim de privilegis masclistes; Exigir a l’estat noves normatives d’acord amb els principis dels drets humans; La reforma penal per protegir a les dones contra la violència de genere; L’aplicació dels convenis internacionals en els tribunals nacionals, sobretot la convenció CEDAW; Ampliar les competències dels tribunaux civils; Ampliar el control del poder judicial civil sobre les sentències confessionals i sectàries; La sensibilització de la dona sobre els seus drets i dinamitzar la seva participació en la defensa d’aquests drets; Unificar les accions de les dones; Constituir-se com un lobbie de pressió.