Edició de dues noves publicacions

Documents

Des de la Fundació Solidària Flama estem treballant actualment en l’edició de dues noves publicacions que pròximament presentarem públicament.

Migracions, un món en moviment

Es tracta d’una publicació que persegueix contribuir a reorientar el debat al voltant del fenomen migratori cap a Europa. Reorientació que presenta com a un dels seus elements principals, la pretensió d’abordar el fenomen de les migracions des de la seva globalitat, assumint, per tant, la seva inherent complexitat. Una visió de conjunt que faci possible tractar de manera relacionada les diferents components que intervenen en el moviment de les persones al món: des de les causes dels desplaçaments forçats o “voluntaris” fins a les polítiques d’acollida i l’establiment de les persones migrades a Europa; sense oblidar-nos de les circumstàncies, també complexes, del trànsit des dels seus llocs d’origen.

Islamisme(s): Islam i política en un món global

“Islamisme/s: islam i política en un món global” és una publicació que acosta al gran públic una qüestió complexa i molt controvertida de l’actualitat: l’islamisme o islam polític, un fenomen sociopolític que s’emmarca en el referent religiós de l’islam i que és molt present tant en les societats àrabs i musulmanes com en la realitat europea. Des del rigor i el coneixement directe dels moviments islamistes, les diverses contribucions d’acadèmics, periodistes i actors procedents del mateix entorn islamista, analitzen els diversos elements històrics, socials, polítics i culturals que intervenen en la seva construcció i evolució. El llibre confronta el lector amb els principals dilemes entorn l’islamisme i amb la multiplicitat de veus i visions que s’apleguen dins d’aquest univers, amb les seves contradiccions, llums i ombres i amb la seva complicada interacció amb la resta d’actors polítics i socials. En un debat cada cop més polaritzat, aquest exercici d’explicar de manera simple, clara i directa aquesta diversitat complexa es fa més necessari que mai. Aquest llibre ofereix una imatge calidoscòpica de l‘islamisme, situant-lo en els diferents espais i temps en els quals ha estat, i encara és, protagonista.