[Informe] Les persones refugiades LGTBIQ+ a Catalunya: quina és la seva situació i que podem fer?

CCAR [2020]

En general, les persones LGBTI pateixen greus violacions dels seus drets fonamentals. Des de violència i abusos, fins a discriminació severa i criminalització. Totes aquestes vulneracions de drets poden ser raó per demanar protecció internacional a l’Estat espanyol.La discriminació de la diversitat sexual pel que fa a l’accés a molts dels drets dels que la resta de la societat gaudeix és, per desgràcia, habitual a la pràctica totalitat dels països. A molts llocs, ser una persona LGBTI, fins i tot en l’àmbit privat, pot suposar una sanció, una pena de presó o, fins i tot, la mort.72 països del món encara tenen normatives que prohibeixen les relacions homosexuals. I hi ha evidències de que almenys a 8 estats aquestes relacions es poden arribar a castigar amb la pena de mort.A més a més, més enllà del context legal a una gran quantitat d’estats el col·lectiu LGTBI pateix persecució des de sectors de la societat que no accepten la seva diversitat sexual, afectiva i/o de gènere. Llegir