Mutilació Genital Femenina

Iniciatives

AMAM (Asociación de Mujeres Anti Mutilación) és una organització creada el 1998, amb la finalitat de lluitar contra l’ablació femenina. És una entitat no governamental i sense ànim de lucre presidida per Mama Samateh (gambiana establerta a Catalunya des de 1983).

El seu objectiu és que les pròpies dones africanes, establertes aqui, se sensibilitzin i treballin per combatre aquesta tradició a Espanya i als seus països d’origen, on en molts casos no està perseguit per la llei.

Treballen a Gàmbia amb Gamcotrap, una organització que des de fa 14 anys persegueix aquests mateixos objectius i que compta amb centres d’acollida i escoles. Gàmbia és un dels països on l’ablació no està considerada un delicte punible.

Projectes

AMAN centra una part important de la seva activitat a desenvolupar estratègies de conscienciació i formació, entre la població resident a Espanya, sobre les conseqüències de l’ablació. Amb l’objectiu d’evitar i eradicar aquesta pràctica inhumana. Realitzen també tasques d’assessorament sobre la mutilació genital femenina.

El seu treball s’estén així mateix a Gàmbia, on col·laboren amb el projecte Hort de Salikenye. L’associació Nyo Samba Kafo ha impulsat un hort comunitari, on actualment participen prop de 500 dones de totes les edats, que té per objectiu oferir un recurs alternatiu a aquelles dones que practiquen l’ablació per motius econòmics.

Entitat    Projecte

infoamamespana@gmail.com