Pages Navigation Menu

Promoure la solidaritat entre els pobles i el seu benestar

Taula rodona: Líbia, les causes i les conseqüències d’un Estat fallit

Abordar les conseqüències regionals - en especial sobre les migracions - que té la situació de desgovern i inestabilitat a Líbia. Aquest és l’objectiu de la taula rodona que coorganitzen la Fundació Flama i l’IEMed el proper dimarts 5 de juny amb la participació de Javier Martín, delegat de l’Agencia EFE a Algèria, Tunísia i Líbia; Lurdes Vidal, directora de l'Àrea de Món Àrab i Mediterrani de l’IEMed; Sònia Ros, membre de la Plataforma Stop Mare Mortum, i Òscar Camps, fundador i director de Proactiva Opens Arms.

Set anys després de la caiguda del dictador Muamar al Gadafi, Líbia és avui un Estat fallit. El caos i la inseguretat campen en un país on es vulneren sistemàticament els drets humans de les persones migrades i refugiades. La inestabilitat política, l’atomització del poder i l'enfrontament armat entre diferents grups i faccions rivals fomenten el desenvolupament del comerç il·lícit d’armes i l’activitat de les màfies que trafiquen tant amb combustibles (gas i petroli) com amb persones. Líbia es troba avui, en paraules del periodista Javier Martín, “a dos passos de la pau i a un de la guerra”.

Aquesta taula rodona pretén donar claus per comprendre la situació actual d'un país que és clau per la seva proximitat a Europa, per la seva condició de principal punt d'accés al Mediterrani per a les persones migrades i refugiades i perquè podria contribuir a la desestabilització regional. A més, el debat vol suggerir possibles solucions i reflexionar sobre el paper d’Europa en la gestió de les migracions i en la seva política exterior al Nord d’Àfrica.

Vídeo de la taula rodona
FacebookTwitterEmailCompartir