Presentem el llibre ‘Islamisme(s). Islam i política en un món global’

Destacat

Islamisme(s) és un llibre que et convida a entrar i a conèixer les múltiples facetes de l’islamisme, la seva evolució històrica i les seves realitats nacionals de la mà d’experts, estudiosos i periodistes coneixedors de la regió. El lector hi trobarà respostes: qui són els islamistes, què volen, a qui fan por, com veuen la societat i el món… I a mesura que avanci en la lectura, s’endinsarà en els clarobscurs de l’islamisme i toparà amb els dilemes principals al voltant d’un moviment social, polític i religiós d’abast global que ha marcat la història política de les darreres dècades.

‘Islamisme(s). Islam i política en un món global’ és una porta oberta a un fenomen complex, el vincle entre religió i política al món arabomusulmà.

Lurdes Vidal (Direcció de la publicació). Nascuda a Ponts el 1974. Arabista, professora i, de vegades, periodista. Estudia l’islam, la política i els corrents socioculturals del món àrab. Volia aprendre àrab i per això, en acabar Traducció, va deixar-ho tot per anar a viure a Síria. Allà també va descobrir que l’apassionava estudiar les dinàmiques polítiques i socials i que necessitava entendre el vincle entre religió i política, tant present en la societat que l’envoltava. Estades més breus a Tunísia i Egipte van completar la seva formació en àrab fins que va emprendre el camí de les relacions internacionals. Amb el doctorat a mig fer, va aterrar a l’IEMed, on treballa també en temes de radicalització i extremisme violent i és redactora en cap de la revista afkar/ideas. Donar classes a la UB, l’IBEI i Blanquerna-Ramon Llull li permet transmetre la seva passió, cosa que també prova de fer quan col·labora en mitjans de comunicació.

Coordinació: Ada Mullol i Vítor M. Cabral · Disseny: Ana G. Couñago · Il·lustracions: Laura Liedo

Publicat a l’Editorial Base.