Projectes en curs. Edició de dues noves publicacions

Activitats

Lloc

Des de la Fundació Solidària Flama estem treballant actualment en l’edició de dues noves publicacions que pròximament presentarem públicament.

Migracions, un món en moviment

Es tracta d’una publicació que persegueix contribuir a reorientar el debat al voltant del fenomen migratori cap a Europa. Reorientació que presenta com a un dels seus elements principals, la pretensió d’abordar el fenomen de les migracions des de la seva globalitat, assumint, per tant, la seva inherent complexitat. Una visió de conjunt que faci possible tractar de manera relacionada les diferents components que intervenen en el moviment de les persones al món: des de les causes dels desplaçaments forçats o “voluntaris” fins a les polítiques d’acollida i l’establiment de les persones migrades a Europa; sense oblidar-nos de les circumstàncies, també complexes, del trànsit des dels seus llocs d’origen.

Islamisme(s): Islam i política en un món global

Una publicació pensada per respondre les qüestions més habituals al voltant dels moviments islamistes i explorar les diverses veus existents, opinions i aproximacions al fenomen des de diferents angles i punts de vista: Què és l’islamisme?; d’on sorgeix?; com evoluciona?; es pot entendre la diversitat de branques i corrents?; és l’islamisme una amenaça?; quina és la relació de l’islamisme amb les estructures religioses tradicionals de l’Islam?; quina ha estat la relació dels moviments islamistes amb altres organitzacions polítiques i socials?; té l’islamisme un plantejament econòmic diferent del de la resta de formacions polítiques?