República Àrab Saharauí Democràtica

Iniciatives

La Federació ACAPS, és una federació d’entitats catalanes, solidàries amb el poble sahrauí, amb una llarga història de treball, solidaritat i compromís amb els sahrauís.

Aquest compromís porta a ACAPS a treballar, dia a dia, per tal d’aconseguir concretar el dret d’autodeterminació del poble sahrauí i mentre no arriben a aquest punt també ho fan desenvolupant projectes de cooperació als Campaments de Tinduf i recolzant la lluita pacífica dels i les activistes que defensen els drets humans dels sahrauís que viuen als territoris ocupats del Sàhara Occidental.

Projecte

El Projecte de Tarbies té l’objectiu d’oferir una dieta mínimament equilibrada als infants de les «tarbies» (escoles bressol) dels campaments de refugiats sahrauís, al llarg de tot el curs escolar. Amb el projecte es dota de  recursos als/les professionals que gestionen l’educació d’aquests infants.

El reiterat incompliment i la limitació de recursos, per part de l’Alt Comissionat per als Refugiats de Nacions Unides (ACNUR) i del PAM (Pla Mundial d’Aliments de l’ONU) té repercussions molt greus en la salut de la població saharauí refugiada, sobretot en la de més risc (infants, joves, dones i gent gran).

Entitat    Projecte

Correu electrònic