Pages Navigation Menu

Promoure la solidaritat entre els pobles i el seu benestar

Taula rodona: Líbia, les causes i les conseqüències d’un Estat fallit

El pròxim 5 de juny l'IEmed acull la taula rodona "Líbia, les causes i les conseqüències d'un Estat fallit", coorganitzada amb la Fundació Solidària Flama, amb l'objectiu de donar les eines necessàries per comprendre la situació actual d'un país que és clau per tres raons: per la seva proximitat a Europa; per la seva condició de principal punt d'accés al Mediterrani per a les persones migrades i refugiades; i perquè podria contribuir a la desestabilització regional.

Al debat s'abordaran les conseqüències regionals - en especial sobre les migracions - que té la situació de desgovern i inestabilitat a Líbia i es suggeriran possibles solucions per reflexionar sobre el paper d’Europa en la gestió de les migracions i en la seva política exterior al Nord d’Àfrica. La taula rodona estarà formada per:

· Lurdes Vidal, directora de l'Àrea de Món Àrab i Mediterrani de l’IEMed;
· Javier Martín, delegat de l’Agencia Efe a Algèria, Tunísia i Líbia;
· Sònia Ros, membre de la Plataforma Stop Mare Mortum;
· Òscar Camps, Fundador de Proactiva Open Arms.

Després de set anys des de la caiguda del dictador Muamar al Gadafi, Líbia és avui un Estat fallit. El caos i la inseguretat campen en un país on es vulneren sistemàticament els drets humans de les persones migrades i refugiades. La inestabilitat política, l’atomització del poder i l'enfrontament armat entre diferents grups i faccions rivals fomenten el desenvolupament del comerç il·lícit d’armes i l’activitat de les màfies que trafiquen tant amb combustibles (gas i petroli) com amb persones. Segons el periodista Javier Martín, Líbia es troba avui "a dos passos de la pau i a un de la guerra”.

FacebookTwitterEmailCompartir

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>