Xerrada-debat Islamofòbia, l’antisemitisme del segle XXI?

Data: 29 març, 2015

On

Deia el filòsof holandès d’origen judeocastellà, Baruch Spinoza, que “si no vols repetir el passat, estudia’l”. Des de la Fundació Solidària Flama considerem que pensar el present a través de la perspectiva històrica, ens pot ajudar a una millor comprensió dels problemes de l’actualitat. També veiem que analitzar de manera comparada la islamofòbia i l’antisemitisme pot servir com a vacuna, davant la possibilitat que es tornin a repetir certs episodis de tràgiques conseqüències per a la humanitat.

Hem convidat a la Dra. Dolors Bramon, professora de la UB, arabista i islamòloga, per a reflexionar sobre l’actual context de islamofòbia i a Brian Anglo, de l’Associació Catalana de Jueus i Palestins-JUNTS, per apropar-nos a la realitat històrica de l’antisemitisme i parlar-nos dels possibles riscos que es torni a reproduir.

Comptaren també amb la participació de representants del moviment Unitat Contra el Fascisme i el Racisme, el Centre d’Informació a Treballadors i Treballadores Estrangers de Comissions Obreres, la Comunitat Islàmica de Badalona Al-Riduan i la Fundació Ateneu Sant Roc, per debatre amb els ponents i amb el públic assistent sobre si la islamofòbia és el nou antisemitisme i si els musulmans són els nous bocs expiatoris.

Dolors Bramon. És Dra. en Filo­logia Semí­tica (1984) i en Història Medieval (1998) per la Universitat de Barcelona, emèrita de l’Institut d’Estudis Catalans, de la Universitat de Barcelona i professora de l’Institut de Ciències Religioses de Barcelona (ISCREB).

Brian Anglo. És activista polític, sindical i social i actualent forma part de l’Associació Catalana de Jueus i Palestins-JUNTS, una associació pro drets humans preocupada per la guerra i el racisme, que vol denunciar qualsevol forma d’opressió i discriminació, independentment del seu origen o de la seva forma de manifestar-se.