Entre el 7 i el 17 de novembre, Barcelona tornarà a acollir la Mostra de Cinema Àrab i Mediterrani de Catalunya, certamen que celebra la seva divuitena edició, i que continua sent competitiu, per segon any consecutiu. Organitzat per l’ONG Sodepau, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Filmoteca de Catalunya, l’IEMed i l’ICEC, entre d’altres, la cita s’ha consolidat com a finestra oberta a la inspiració, l’anàlisi, la reflexió i les poderoses mirades de les veus més rellevants de les cinematografies del món àrab.
Amb la Filmoteca de Catalunya, el cinema Zumzeig i el centre La Lleialtat Santsenca com a seus principals, i nous equipaments, com el centre Arts Santa Mònica i la sala Paral·lel 62, la divuitena Mostra proposa la projecció de quinze llargmetratges, sessions de curts i un programa doble de cinema infantil que assenyalen el bo i millor del cinema produït a Palestina, el Líban, Algèria, el Marroc o Jordània. Molts d’aquests títols seran estrenes a l’estat espanyol, i alguns arriben premiats als festivals internacionals, com Dancing on the Edge of a Volcano (Karlovy Vary), La vallée de l’exil (Vancouver) o Inshallah a Boy (Thessaloniki).
Palestina, on filmar és existir
Equilibrant ficció i documental, la programació de la Mostra aposta enguany per subratllar el seu ferm compromís amb Palestina
L’experiència d’un rodatge al Líban en primera persona
La Mostra obrirà portes el dijous 7 de novembre amb la projecció de Dancing on the Edge of a Volcano, del libanès Cyril Aris.
Des de la Fundació Solidària Flama tornem a apadrinar enguany el ‘Premi Fundació Solidària Flama’ al millor llargmetratge de ficció i hem participat en la confecció del Jurat. La persona que formarà part del jurat a proposta de Flama és la graduada en Comunicació Audiovisual (UPF), guionista, productora i docent Dania Saliba Rodríguez. S’especialitza en guió a través del màster en TV Fiction Writing de la Glasgow Caledonian University, on va guanyar el premi al millor projecte independent. D’entre les seves obres destaca Al-Aman: Barcelona-Beirut, curt documental produït per Fractal 7 i l’Associació Catalana per la Pau, sel·leccionat pel festival Directed by Women Spain i guanyador del premi del públic al Barcelona VisualSound 2018. Actualment combina la comunicació institucional amb l’escriptura i la docència. El seu focus és la revisió feminista de les fórmules del gènere de terror. A més, des de la no-ficció, treballa en la representació audiovisual de genealogies LGTBIQA+ a través d’una perspectiva decolonial.
Deixa un comentari