FUNDACIÓ FLAMA

Què?, qui?, com?

La Fundació Solidària Flama és una iniciativa sorgida de la societat organitzada i que presenta com a principal objectiu: promoure la solidaritat entre els pobles i el seu benestar d’acord amb la justícia social, la igualtat de gènere i el dret a l’autodeterminació.

Es defineix com un espai independent de les administracions públiques, de les agrupacions polítiques, de les confessions religioses i dels grups econòmics o socials constituïts.

Des de Flama s’impulsen iniciatives, preferentment en col·laboració amb altres espais, que pretenen incidir en les causes de les diverses opressions que pateixen els pobles i les persones al món.

Actualment, la seva activitat es centra principalment en els països de la ribera sud del Mediterrani i de l’Orient Mitjà, prestant especial atenció a la situació de les dones en els diferents contextos socials d’aquestes àrees geogràfiques.

Línies de treball

Suport a projectes

Des de Flama donem suport a diferents iniciatives i projectes impulsats per entitats que treballen directament en els països del Nord d’Àfrica i l’Orient Mitjà, i que incideixen en les causes de les diverses opressions que pateixen.

Sensibilització i generació de continguts

Des de Flama engeguem i donen suport a iniciatives que tinguin per objectiu aprofundir en el coneixement i apropar les diferents realitats dels països del Nord d’Àfrica i de l’Orient Mitjà.

Participació en els moviments socials

Des de Flama fem un seguiment sobre l’actualitat de l’àrea del Nord d’Àfrica i l’Orient Mitjà, i participem activament en els moviments socials sorgits a Catalunya com a resposta a les problemàtiques que es produeixen.

Estela Fernández

Patronat

Mestra i llicenciada en Pedagogia. Activista en moviments socials, moviments per la pau i la solidaritat i feminisme.

Enrique Elejalde

Patronat

Mestre. Activista en moviments per la sobirania alimentària i energètica i sindicalisme.

Francesc Tubau

Patronat

Mestre de català i llicenciat en Història Contemporània. Activista en moviments de solidaritat, ecologisme, pacifisme i en les plataformes per exercir el dret d’autodeterminació i creació d’alternatives d’esquerra.

Joan Fradera

Patronat

Economista i professor. Ha estat sindicalista de l’ensenyament i promotor de plataformes a favor de l’autodeterminació com la PDD i Barcelona Decideix.

Carme Catalán

Patronat

Infermera i llicenciada en Ciències Socials i Polítiques. Activista en moviments de dona, salut i sindicalisme.

Vítor Cabral

Coordinador

Historiador i Geògraf. Activista cultural i en moviments ecologistes, de defensa del dret a l’auotodeterminació dels pobles i de creació d’alternatives d’esquerra.

Estela Fernández
Enrique Elejalde