La Mostra de Cinema Àrab i Mediterrani de Catalunya celebra la seva dissetena edició del 2 al 12 de novembre amb un programa que inclou una selecció de 13 llargmetratges i diversos curts que es podran veure principalment a la Filmoteca de Catalunya, però també amb dues sessions al Cinema Zumzeig.
Enguany, per primer cop des de la seva creació, el 2007, la Mostra esdevé competitiva i enceta una nova col·laboració amb la Fundació Solidària Flama, que apadrina un dels premis donant-li el seu nom. Els altres premis són al millor documental i el tradicional premi del públic. El jurat està conformat per l’antropòloga social i doctoranda en Estudis migratoris Salma Amazia, l’artista visual d’origen palestí nascuda a Líbia Samira Badran i Alberto García Ballesteros cineasta vinculat a la Fundació Solidària Flama.
la Mostra esdevé competitiva i enceta una nova col·laboració amb la Fundació Solidària Flama, que apadrina un dels premis
De mica en mica, el certamen va creixent amb noves seccions i activitats i acostant al públic català noves mirades i perspectives, oferint la possibilitat de descobrir noves cinematografies, com les del Iemen o el Sudan, i apropant-nos a temàtiques fins ara poc tractades com el moviment queer, l’avortament o la prostitució. Alhora revisitarem societats molt presents a la Mostra com Palestina, el Líban o Síria que segueixen interpel·lant-nos i proposant-nos nous relats. I tot això, sense oblidar mai el pes de la Memòria i la necessitat de recular en la Història per aprendre dels qui ens han
precedit.
Impulsada i organitzada per l’ONG SODEPAU, la Mostra de Cinema Àrab i Mediterrani de Catalunya és un esdeveniment cinematogràfic que neix gràcies al suport de Beirut DC, un col·lectiu de cineastes libanesos units per l’afany de fer cinema i difondre’l més enllà de les seves fronteres.
La Mostra té la voluntat d’obrir una finestra als cinemes àrabs a Catalunya, una cinematografia desconeguda i amb una presència irrisòria a les grans pantalles del nostre país.
També neix amb la intenció de trencar els estereotips sobre què anomenem “Món àrab”, una mirada occidental sobre Orient que amaga i simplifica, sense massa miraments, unes realitats més riques, diverses i complexes del que ens pensem.
La Mostra també vol ser una caixa de ressonància dels anhels, preocupacions, contradiccions i conflictes que travessen els pobles del Mediterrani.
Deixa un comentari