Deia el filòsof holandès d’origen judeocastellà Baruch Spinoza: “si no vols repetir el passat, estudia’l”. Des de la Fundació Solidària Flama considerem que pensar el present a través de la perspectiva històrica ens pot ajudar a comprendre més bé els problemes de l’actualitat. També creiem que analitzar de manera comparada la islamofòbia i l’antisemitisme pot servir com a vacuna davant la possibilitat que es repeteixin certs episodis de tràgiques conseqüències per a la humanitat.
Hem convidat la Dra. Dolors Bramon, professora de la UB, arabista i islamòloga, per reflexionar sobre l’actual context d’islamofòbia, i Brian Anglo, de l’Associació Catalana de Jueus i Palestins-JUNTS, perquè ens apropi a la realitat històrica de l’antisemitisme i ens parli dels possibles riscos que es reprodueixi.
Comptaren també amb la participació de representants del moviment Unitat Contra el Fascisme i el Racisme, el Centre d’Informació a Treballadors i Treballadores Estrangers de Comissions Obreres, la Comunitat Islàmica de Badalona Al-Riduan i la Fundació Ateneu Sant Roc per debatre amb els ponents i amb el públic assistent sobre si la islamofòbia és el nou antisemitisme i si els musulmans són els nous bocs expiatoris.
Dolors Bramon. És doctora en filologia semítica (1984) i en història medieval (1998) per la Universitat de Barcelona; emèrita de l’Institut d’Estudis Catalans i de la Universitat de Barcelona, i professora de l’Institut de Ciències Religioses de Barcelona (ISCREB).
Brian Anglo. És activista polític, sindical i social i actualment forma part de l’Associació Catalana de Jueus i Palestins-JUNTS, una entitat pro drets humans preocupada per la guerra i el racisme i que vol denunciar qualsevol forma d’opressió i discriminació, independentment del seu origen o de la seva forma de manifestar-se.
Deixa un comentari