[Vídeo] Jornada ‘La Mediterrània a l’Ateneu’

Documents Desembre 3, 2021

Jornada dedicada a la Mediterrània amb dues taules rodones i una actuació musical organitzada per l’IEMed i l’Ateneu Barcelonès:

-L’obertura de la jornada és a càrrec d’Isona Passola, presidenta de l’Ateneu Barcelonès, i Senén Florensa, president executiu de l’IEMed. La primera taula rodona, “Quina societat volem? Joves i transformació social”, compta amb la participació de joves amb orígens familiars al sud de la Mediterrània i que destaquen en diferents àmbits professionals i de l’activisme, que reflexionen sobre els reptes als quals s’enfronten i com contribuir a canvis en positiu a la societat actual. La conversa també gira entorn temes com la identitat, la cultura, la pertinença i la diversitat. Moderada per Lurdes Vidal, directora de l’àrea de Món Àrab i Islàmic de l’IEMed, aquesta sessió compta amb la participació d’Alaaddine Azzouzi, estudiant de periodisme i col·laborador de La Directa, Sentit Crític, Mèdiacat, Revista Deriva i Sàpiens.cat.; Miss Raisa, estudiant de psicologia i cantant de rap, i Safia El Aaddam, comunicadora, activista i impulsora de la campanya “votaresunderecho”.

-A la segona taula rodona, “Revolucions àrabs 2.0: la revolta continua”, s’aborda la situació política, econòmica i social dels països al sud i l’est de la Mediterrània que van registrar protestes i mobilitzacions populars a partir de 2011 i en alguns casos el 2019. També s’hi tracten la capacitat de mobilització popular i l’abast de les fractures socials, econòmiques i polítiques després de la pandèmia. Moderada per Laura Feliu, professora de Relacions Internacionals de la UAB, hi prenen part Adlène Meddi, periodista i escriptor algerià, Aya Iskandarani, corresponsal al Líban de The National News i Lilia Weslaty, periodista tunisiana, autora del llibre Sense drets (en àrab), fet amb l’ONG Damj.