[Vídeo] Xerrada L’espoli dels recursos naturals al Sàhara Occidental

Federació ACAPS [2/2/21]

En el marc del cicle de conferències virtuals “Parlem del Sàhara Occidental”, el proper dimarts, 2 de febrer, a les 18.00h, es durà terme la segona jornada titulada “L’espoli dels Recursos Naturals al Sàhara Occidental”.

Durant la sessió es podrà conèixer la situació de l’espoli il·legal als territoris ocupats del Sàhara Occidental, l’impacte que té sobre la població sahrauí i les resolucions internacionals que s’han publicat al respecte.

Com a part final de la jornada, activistes sahrauís presentaran la campanya internacional contra l’espoli de recursos al Sàhara Occidental “El Sáhara Occidental no está en venta” (WSNS, per les seves sigles en anglés). Una iniciativa impulsada per més de 120 organitzacions de la societat civil sahrauís per denunciar la vulneració de drets per part de nombroses empreses transnacionals.

Comptarem també amb la intervenció de Nora Miralles i Felip Daza, investigadors de l’ODHE (Observatori de Drets Humans i Empreses), que va participar en el procés de capacitació de les activistes sahrauís per reforçar les seves capacitats organitzatives i de lideratge en la definició i llançament de la campanya contra l’espoli.