Conversa ‘Qui té por de l’islamisme?’. Presentació a Salt del llibre ‘Islamisme(s)’

Divendres 17 de desembre18.30Ateneu Coma Cros (Salt)

Amb motiu de la presentació del llibre Islamisme(s). Islam i política en un món global (publicat per la Fundació Solidària Flama a l’Editorial Base), Lurdes Vidal (Dir. ª de la publicació) i Mostafà Shaimi conversaran a l’Ateneu Coma Cros sobre la situació actual de l’islamisme i els dilemes als quals s’enfronta aquest moviment polític avui dia. Un fenomen que ha marcat la història política global de les darreres dècades. Qui són els islamistes i què volen? Quins són els seus clarobscurs i els seus dilemes? Qui els hi té por? Com veuen la societat i el món? Quin és el seu paper més enllà del món àrab? Sense donar respostes rotundes, potser fins i tot afegint-hi nous interrogants, aquesta conversa ens ajudarà a entendre una mica millor el món convuls que ens ha tocat viure.

Conversa entre Lurdes Vidal i Mostafà Shaimi sobre islam i política avui

Lurdes Vidal Bertran (Dir. ª de la publicació) és licenciada en Traducció i Interpretació i directora de l’Àrea del Món Àrab i Mediterrani a l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), on també és cap de redacció de la revista afkar/ ideas, coordinadora científica del projecte CONNEKT (Context of Violent Extremism in the MENA and Balkan Societies) i de MAGIC (Muslim Women and Communities Against Gender Islamophobia in society). Ha codirigit durant tres anys l’Observatorio de la Islamofobia en los Medios i col·labora en diversos mitjans de comunicació. És professora de política àrab a la Universitat de Barcelona, la Blanquerna-Universitat Ramon Llull i l’IBEI. Els seus àmbits d’especialització són l’islam polític les dinàmiques sociopolítiques del món àrab i els fenòmens vinculats a l’extremisme violent.

Mostafà Shaimi és professor associat del Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona (UdG) i realitza classes en els graus de Criminologia i d’Educació Social i en el màster en Ensenyament de l’Espanyol i del Català com a segones llengües. És, a més, el coordinador del Màster en Diversitat religiosa: pensament, realitat i gestió (UdG) i del curs Visibilitzant els racismes: discursos, pràctiques i resistències (UdG). Ha treballat en l’àmbit social en administracions públiques i entitats socials, com ara la Fundació IRes (Institut de Reinserció Social), el GRAMC (Grup de recerca en minories culturals) o Càritas. És membre, també, de l’Espai Antiracista Salt-Girona i escriu habitualment al diari Ara.

Ho organitzen: la Fundació Solidària Flama i l’Ateneu Coma Cros