Debat ‘Crisi migratòria sobre Europa. La resposta des dels moviments socials’

Data: 19 Octubre, 2018

Activitats

Lloc

El debat Crisi migratòria sobre Europa. La resposta des dels moviments socials pretén reflexionar sobre els desplaçaments forçats i voluntaris de població, prenent en consideració tant els refugiats com els migrants i els desplaçats. Una qüestió que és d’actualitat a causa de la crisi migratòria i política en què es troba immersa Europa i que ha convertit el Mediterrani en una autèntica fossa comuna: la frontera més letal del món.

Tot i que la prioritat hauria de ser la gestió dels desplaçaments (salvar vides al mar i procurar les millors condicions possibles d’acollida), no podem obviar que la resolució d’aquesta crisi migratòria passa, també, per abordar globalment els fluxos migratoris, des de les causes dels desplaçaments fins a les polítiques d’integració i acollida.

La Fundació Solidària Flama ha convidat a representants d’Aturem la GuerraEspacio del InmigranteTanquem els CIEsStop Mare Mortum i de la Campanya “Papers sense Contracte” perquè ens apropin la seva visió sobre les polítiques europees d’immigració. Què es pot fer en relació amb les causes dels desplaçaments? Com s’han de gestionar els fluxos migratoris? Com s’han d’acollir les persones refugiades i immigrades? Què es pot fer per facilitar l’establiment als països d’acollida?

El debat serà presentat i conduït per Roger Palà, periodista del digital El Crític.